کود فسفیت پتاسیم چیست؟کاربرد و معرفی بهترین فسفیت پتاسیم

بهترین فسفیت پتاسیم

فسفیت پتاسیم نوعی کود است که می توانیم به عنوان یک نوع قارچ کش آن را در نظر بگیریم. این ماده معمولا می تواند کلیه بیماری های گیاهی را از بین ببرد. باید در نظر داشته باشید که ما می توانیم از فسفیت پتاسیم برای درمان کلیه بیماری های قارچی گیاهی استفاده کنیم. همچنین باید در نظر بگیریم که انواع مختلفی از فسفیت پتاسیم وجود دارند که در درمان بیماری های گیاهی مفید هستند. در این مقاله ما قصد داریم که بهترین فسفیت پتاسیم را بررسی کنیم و جزییات مربوط به آن ها را نیز مورد بررسی قرار دهیم پس تا انتها همراه ما باشید تا در این خصوص نکاتی را خدمت شماعزیزان مطرح سازیم.

کود فسفیت پتاسیم چیست؟

کود فسفیت پتاسیم یکی از انواع کودهایی است که می تواند بر روی متابولیسم گیاه تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. شما می توانید از محلول کود مربوطه بر روی گیاه استفاده کنید و به صورت کلی شاهد تغییر در شیوه رشد گیاه مورد نظرتان باشید.

کود فسفیت پتاسیم همچنین باعث جذب بهتر غذا توسط ریشه و برگ نیز می شود. فسفیت داخل این کود می تواند به عنوان یک قارچ کش حرفه ای عمل کند و کلیه بیماری های گیاهی که عامل آن قارچی است را از بین ببرد.

فسفیت پتاسیم را می توانیم به عنوان یک عنصر رایج کودی در بازار در نظر بگیریم.  فسفیت پتاسیم دارای PH اسیدی نیز است و مولکول های فسفیت داخل آن نیز بسیار متحرک هستند و به جای فسفات معمولی نیز آن از طرف آوند آبکش و چوبی به سمت برگها و ریشه ها نیز حرکت خواهد کرد.  مولکول اکسیژن در فسفیت نسبت به فسفات یک تعداد کم است. این مورد باعث می شود تا تحرک بسیار بیشتری را در فسفیت پتاسیم شاهد باشیم و باید این مورد را نیز در نظر بگیریم.

کود فسفیت پتاسیم نیز می تواند باعث انتقال بیشتر انرژی در ریشه گیاه و ساقه های آن شود.

فسفیت البته نقش بسیار صحیحی بر روی متابولیسم فسفر نیز خواهد داشت و قادر است که از طریق آزاد سازی مولکول های استرس باعث ایجاد پاسخ های دفاعی در برابر شرایط بیرونی نیز شود.

در حالت کلی می توانیم فسفیت پتاسیم را به عنوان یک عامل محرک در مکانیسم های دفاعی نیز در نظر بگیریم.

همچنین گفته شده که با مصرف این کود معمولا ایمنی درختان بالاتر خواهد رفت و سیستم ایمنی درختان نیز به خوبی تقویت خواهند شد و باید به آن توجه داشته باشیم چون از اهمیت بالایی برخوردار است و توجه به آن نیز خالی از لطف نخواهد بود.

استفاده از فسفیت می تواند باعث افزایش تولید پلی ساکارید شود، این امر باعث تقویت دیواره های سلولی گیاهان نیز خواهد شد و باید به آن توجه کنید.

استفاده از کود پتاسیم فسفیت می تواند راه های ارتباطی مربوط به سلول ها را نیز به خوبی تقویت کند.

این کود باعث تقویت بهتر گیاه می شود و شرایط محیطی را نیز به خوبی تغییر خواهد داد. البته استفاده از این کود مسیر رشد گیاه را به خوبی آسان می سازد.

زمان مصرف فسفیت پتاسیم

زمانی که گیاه در مراحل ابتدای رشد قرار دارد ما می توانیم از فسفیت پتاسیم استفاده کنیم. این مورد باعث می شود تا گیاه بتواند به عنوان سوخت انرژی زیادی نیز ذخیره کند و در بخش زایشی از همان انرژی به بهترین شکل نیز استفاده نماید. این امر نیز مهم است و از اهمیت بالایی برخوردار است. در ابتدا ما باید مقدار ترکیبات فسفر و پتاسیم را به خوبی تعیین کنیم و سپس غلظت هر کدام را بسنجیم تا به مقدار مساوی در روند رشد گیاه از آن ها استفاده نماییم. در حالت کلی استفاده از این کود در باغ های مختلف نیز متفاوت خواهد بود.

معایب فسفیت پتاسیم

معایب فسفیت پتاسیم به شرح زیر است:

فسفیت پتاسیم می تواند باعث تجمع نمک ها شود، این کار باعث آسیب به ریشه های گیاه نیز خواهد شد.

استفاده از فسفیت پتاسیم باعث ایجاد اختلال در تعادل های غذایی می شود.

همچنین می توانیم در نظر بگیریم که هر چه بیشتر از این نوع کود استفاده کنیم، آب های زیر زمینی نیز آلوده خواهند شد.

استفاده از کود مربوطه نیز می تواند هزینه بالایی داشته باشد و برای کشاورز و مصرف کننده این امر اهمیت بسیار بالایی نیز خواهد داشت.

زمان محلول پاشی فسفیت پتاسیم

زمان محلول پاشی وقتی است که گیاه نیاز به ماده مربوطه داشته باشد. به این ترتیب برای هر گیاهان زراعی می توانیم بین 1 الی 2 لیتر در هر هکتار از این کود به عنوان محلول پاش استفاده کنیم. همچنین برای محصولات گیاهان باغی نیز این مقدار باید بین 2 الی 3 لیتر باشد.  همچنین باید در نظر بگیرید که در هر هزار لیتر آب نیز در صورت محلول پاشی و یا میان 5 الی 10 لیتر در هزار لیتر آب به صورت محلول آبیاری نیز صورت خواهد پذیرفت و باید آن را در نظر بگیرید چون از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

اختلاط فسفیت پتاسیم

یکی از مهمترین مواردی که باید در خصوص اختلاط فسفیت پتاسیم در نظر بگیرید این است که این کود به هیچ عنوان با کود و یا سمی قابلیت اختلاط ندارد، یعنی این که ساختار آن به گونه ای است که اجازه اختلاط به آن را نمی دهد. در صورتی که اختلاط ایجاد شود می تواند شاهد خسارت های زیانباری بر روی گیاه باشیم. باید در نظر بگیرید شما باید شیوه مصرف را به خوبی و برطبق این مقاله بدانید و سپس نسبت به مصرف فسفیت پتاسیم اقدامات لازم را انجام دهید.

نتیجه گیری

در این مقاله ما بهترین فسفیت پتاسیم را بررسی کردیم و جزییاتش را نیز مورد بررسی قرار دادیم. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بهترین فسفیت پتاسیم دارای ساختاری است که بر روی گیاه می تواند تاثیرات مثبتی از همه نظر داشته باشد. استفاده از فسفیت پتاسیم همچنین باعث تحریک در رشد گیاه می شود و باید این مورد را در نظر داشته باشیم. در حالت کلی استفاده از این فسفیت ساختار گیاه را بر مبنای شرایط محیطی تغییر خواهد داد و این مورد تاثیر بسیار مثبتی بر روی روند رشد گیاه نیز دارد. برای خرید کود پتاسیم فسفیت مایع می توانید با کارشناسان واحد پشتیبانی بنتاکو تماس بگیرید.

فهرست عناوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + شش =

لیست علاقه مندی ها
حساب من
وبلاگ